Tilaus ja toimitus
Mitä toimitustapoja teillä on käytössä?
Toimitamme lähetykset Postin kautta, joko lähimpään noutopisteeseen, pakettiautomaattiin tai kotiosoitteeseesi. Vaihtoehtoisesti voit myös noutaa tilauksen suoraan myymälästämme.
Yrityksille tarjoamme Posti Express -toimituksen.
Verkkokaupan kassalla ennen tilauksen vahvistamista näet käytettävissä olevat toimitustavat. Tarkemmin toimitustapoihin voit tutustua täällä.
Mihin maihin toimitatte?
Tällä hetkellä verkkokaupastamme voi tilata seuraaviin maihin: Itävalta, Belgia, Bulgaria, Tšekki, Tanska, Viro, Suomi, Saksa, Unkari, Latvia, Liettua, Luxemburg, Hollanti, Puola, Portugali, Slovakia, Slovenia, Espanja, Ruotsi
Miten seuraan tilaustani?
Kaikki pakettilähetykset lähtevät suoraan varastostamme lajittelukeskukseen ja ovat viivakoodiseurannan alaisia. Tilauksen tehtyäsi ilmoitamme automaattisesti tekstiviestillä ja sähköpostilla Postin seurantakoodin.
Voinko peruuttaa tilaukseni?
Tilauksen voi peruuttaa täyttämällä Tilauksen peruutus -lomakkeen täällä. Mikäli tilaus on tilattu postitse, ja tämä on keretty postittaa, emme valitettavasti palauta postikuluja tilauksesta erikseen.
Epäilen, että tuote on vioittunut toimituksessa, miten toimia?
Mikäli tilaus on vioittunut toimituksessa, otathan meihin viipymättä yhteyttä kuvien kera sähköpostitse myynti@aqva.fi. Vioittuneen tuotteen tilalle toimitetaan uusi vastaava tuote.
Tuote on loppunut, miten saan tiedon, että se on taas saatavilla?
Mikäli tuote on loppunut varastosta, voit aktivoida kyseisen tuotteen tuotesivulla saldovahdin. Saat sähköpostitse ilmoituksen heti kun tuotetta on saapunut varastoomme ja se on taas tilattavissa.
Onko vesinäytteen toimitus teille ilmaista?
Kyllä, vesinäytteen toimitus meille on aina ilmaista. Vesianalyysiboksissa on valmiina palautustunnus ja muut tarvittavat lähetystiedot.
Mistä löydän tuotteidenne jälleenmyyjät?
Sinua lähimpänä olevan jälleenmyyjän löydät helposti jälleenmyyjäkartasta täältä.
Voiko tuotteita ostaa suoraan liikkeestänne ilman tilausta?
Kyllä voi, mikäli tuotetta on varastossa. Varastotilanteen voit tarkistaa verkkokaupasta kyseisen tuotteen sivulta.
Maksaminen
Mitä maksutapoja teillä on käytössä?
Verkkokaupassamme on käytössä kaikki yleisimmät maksutavat: korttimaksu, verkkopankkimaksu, MobilePay, Siirto, Pivo, PayPal sekä Svea-lasku, Svea-erämaksu ja Svea-yrityslasku. Maksutapoihin voit tutustua tarkemmin täällä.
Turvallinen maksaminen
Verkkokauppamme maksuratkaisusta vastaa Svea Payments Oy, joka on Finanssivalvonnan alaisuudessa toimiva maksulaitos ja maksupalveluntarjoaja. Tämä tarkoittaa sitä, että verkkokauppojen tai palveluiden maksut menevät Svea Paymentsin kautta kauppiaalle. Tiliotteellasi tai korttilaskullasi näkyy maksunsaajana Svea Payments Oy (tai Maksuturva Group Oy, joka on Svean entinen nimi). Kaikki tietosi käsitellään salattuna ja turvallisesti.
Palautus
Voinko palauttaa ostamani tuotteen?
Kyllä voit. Tuotteen tulee kuitenkin olla käyttämätön ja alkuperäispakkauksessaan. Mikäli huomaat käytön jälkeen ongelmia tuotteessa olethan yhteydessä asiakaspalveluumme myynti@aqva.fi.
Kuinka kauan palautusoikeus on voimassa?
Kaikilla tuotteillamme on 14 päivän palautusoikeus.
Onko palautus maksullinen?
Tuotteen palautus meille on ilmaista. Huomioithan kuitenkin, kun palautat tuotteen, hyvitämme vain itse tuotteen hinnan. Hyvityksen jälkeen maksettavaksesi jää siis tuotteen toimitusmaksu.
Miten palautan tuotteen?
1. Täytä tilauksen mukana tullut palautuslomake. Lomake tulee olla täytettynä ennen palautuksen lähettämistä meille takaisin. Mikäli tarvitset uuden palautuslomakkeen, voit tulostaa sen täältä.
2. Mikäli olet saanut viallisen tuotteen, ilmoita palautuksesta asiakaspalveluumme myynti@aqva.fi.
3. Sisällytä pakettiin mukaan täytetty palautuslomake ja pakkaa tuote huolellisesti palautusta varten.
4. Kirjoita paketin päälle saaja, osoite sekä meiltä saamasi Postin palautustunnus.
5. Toimita palautuksesi mihin tahansa postin pisteeseen.
6. Kun olemme vastaanottaneet palautuksesi, käsittelemme sen mahdollisimman pian. Rahat palautamme enintään 30 päivän kuluessa.
Tarkemmat palautusehdot löydät täältä.
Myymälä ja asiakaspalvelu
Mitkä ovat myymälän ja asiakaspalvelun aukioloajat?
Myymälämme ja asiakaspalvelumme palvelee arkisin klo 9.00–17.00.
Missä myymälänne sijaitsee?
Myymälämme sijaitsee Helsingin Herttoniemessä osoitteessa Puusepänkatu 2D, 00880.
Reklamaatiot ja takuu
Laitteeni tai sen osa on rikkoutunut tai se ei toimi toivotulla tavalla
Olethan yhteydessä asiakaspalveluumme myynti@aqva.fi. Kerrothan viestissä havaitsemistasi ongelmista kuvien kera sekä liitäthän mukaan ostokuitin ja yhteytietosi.
Mikäli reklamaatio koskee AQVA ULTRA hanasuodatinta, AQVA GLASS vedenpuhdistuskannua tai AQVA suihkusuodattimia, virtuaalinen asiakaspalvelijamme auttaa sinut eteenpäin asian käsittelyssä ja lähettää tiedot reklamaatiosta asiakaspalveluumme. Siirry reklmaation käsitteelyyn täällä.
Kuinka pitkän takuun tarjoatte tuotteillenne?
Tuotteillamme on kahden vuoden takuuaika.
Vedensuodattimet
Miten valita sopiva vedensuodatin?
Suodatinhakukoneemme auttaa sopivan ratkaisun valinnassa. Täytä hakukoneeseen tilannettasi parhaiten kuvaavat vaihtoehdot ja saat hakuasi vastaavat ehdotukset. Halutessasi voit vielä varmistaa valintasi vesiasiantuntijalta. Suodatinhakukoneen löydät täältä.
Mistä löydän tuotteiden käyttö- ja asennusohjeet?
Tuotteiden käyttö- ja asennusohjeet löydät kyseisen tuotteen tuotesivulta Käyttöohjeet-välilehdeltä. Käyttöohjeet lähetetään myös sähköpostitse tilausvahvistuksen yhteydessä.
Voiko tuotteenne asentaa itse vai tarvitseeko siihen LVI-liikkeen avuksi?
Suurin osa tuotteistamme on helppo asentaa itse, mutta monimutkaisempien suoraan putkistoon liitettävien laitekokonaisuuksien kuten käänteisosmoosilaitteiden asennukseen suosittelemme ottamaan avuksi LVI-liikkeen. Kumppani-LVI-liikkeemme löydät jälleenmyyjäkartasta täältä.
Onko laitteen sisällä suodatin valmiina?
Kyllä kaikissa laitteissamme on suodatin valmiina, joten voit ottaa sen heti käyttöön.
Mistä tiedän, sopiiko suodatin hanaani tai suihkuuni?
Hanasuodattimen mukana tulee useita vaihtoehtoisia kierresovitteita, joiden kierrekoot löydät käyttö- ja asennusohjeista. Irrottamalla hanasi poresuuttimen ja mittaamalla sen kierteen ulkomitan, voit varmistua yhteensopivuudesta. Nämä sopivat suurimpaan osaan käytössä olevista hanoista. Joskus hanassa saattaa olla harvinaisempi kierre, joita varten valikoimastamme löytyy erikoissovitteita. Erikoissovitteet löydät täältä.
Suihkusuodattimissa on aina sama ½" tuuman vakiokierre. Suodatin tulee sekoittajan ja suihkuletkun väliin, joten jos tilaa vain on, suihkusuodatin sopii. Valikoimastamme löytyy myös joustava jatkokappale, jonka voi asentaa sekoittaja ja suihkusuodattimen väliin tarvittaessa.
Suihkupääsuodatin sopii kaikkiin ½" kierteisiin letkuihin, jolloin sillä yksinkertaisesti korvataan perinteinen suihkupää.
Kuinka usein suodatin tulisi vaihtaa?
Suodattimien vaihtovälit löydät ostamasi tuotteen tuotesivulta tuotetiedoista tai käyttöohjeista. Suodatintyypeittäin vaihtovälit voivat olla litramääräisiä tai ajallisia. Vaihtoväleihin useimmiten vaikuttaa myös raakaveden laatu ja etenkin kaivo- ja luonnonvesissä vedenlaadun kausivaihtelut.
Kuinka löydän oikean vaihtosuodattimen?
Omaan laitteeseesi sopivan vaihtosuodattimen löydät helposti Vaihtosuodattimet-sivulta. Rajaa kategoriosta minkä tyyppiselle tuotteelle etsit vaihtosuodatinta.
Asiakaspalvelumme auttaa, mikäli olet epävarma sopivasta vaihtosuodattimesta.
Omistamani laite on poistunut valikoimastamme, löytyykö siihen enää vaihtosuodatinta?
Kyllä löytyy. Valikoimastamme löydät nyt ja aina vaihtosuodattimet ja varaosat kaikkiin myymiimme ja myös poistuneisiin tuotteisiin.
Miten vaihtosuodattimet/suodatinpatruunat kierrätetään?
Käytetty suodatin hävitetään sekajätteen mukana.
Löytyykö tuotteisiin varaosia?
Kyllä löytyy. Valikoimastamme löydät nyt ja aina vaihtosuodattimet ja varaosat kaikkiin myymiimme ja myös poistuneisiin tuotteisiin.